BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe en meningsfuld hverdag for borgere og medarbejdere i Frisk-Pust? Kan du skabe trivsel, udvikling og høj kvalitet i forandringsprocesser? Har du erfaring med koordinering, planlægning og dokumentation af pædagogisk praksis? Så vil vi rigtig gerne høre fra dig.
Om Frisk-Pust Botilbud
Frisk-Pust tilbyder særligt tilrettelagte indsatser og døgndækkede botilbud til mennesker med komplekse problemstillinger og unikke behov. De mennesker, vi arbejder med, er oftest udfordret både kognitivt, psykisk og socialt og har brug for en massiv pædagogisk indsats for at få en velfungerende hverdag på deres præmisser. Vi tror på, at ikke to mennesker er ens og vi tilpasser derfor indsatsen til den enkelte i tråd med recovery-orienteret rehabilitering. Vi arbejder i teams omkring den enkelte borger, så der sikres stabilitet og genkendelighed i samarbejdet mellem borger og personale. Vores værdigrundlag baserer sig på temaerne tryghed, personlig udvikling, selvbestemmelse og fleksibilitet, som vores pædagogiske metoder understøtter.
Vi tilbyder primært indsatser i rammerne af midlertidigt botilbud jf. servicelovens § 107, men har også enkelte pladser i rammerne af servicelovens § 108 og barnets lov § 43, stk. 1, nr. 6 og stk. 3.
Vi søger lige nu en teamkoordinator til vores tilbud i Viby Sj.
Frisk-Pust består af i alt 5 tilbud fordelt rundt på Sjælland. Vores tilbud i Viby Sj. er et mindre tilbud beliggende i naturskønne omgivelser. I tilbuddet tilbydes der indsatser til borgere med psykiatriske lidelser, som har et behov for støtte til at minimere problemskabende adfærd. De har derfor brug for omfattende pædagogisk støtte døgnet rundt. Det pædagogiske personale har særligt fokus på Low Arousal (LA), værdsættende samtaler (AI) og mentaliseringsbaseret coaching. Der er derudover tæt samarbejde med andre fagpersoner, herunder retspsykiatrien, almen psykiatri, misbrugscentre mv.
Vi søger en teamkoordinator, der kan assistere ledelsen med at sikre den fornødne kvalitet af den daglige pædagogiske indsats. Teamkoordinatoren skal være indstillet på at arbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, som er foranderligt og uforudsigeligt og kunne prioritere de vigtigste opgaver nu og her.
Som koordinator får du opgaver og prioriteringer fra ledelsen, som til en hver tid kan pålægge dig opgaver både af fagligt og skriftlig karakter.
Opgaverne er mangeartede, men kan bestå af følgende:
- Sikre opdatering og anvendelse af diverse pædagogiske arbejdsredskaber og procedurer i fagsystem
- Udfærdige statusskrivelser til opfølgningsmøder samt deltage heri
- Sikre kvaliteten af den skriftlige dokumentation i samarbejde med det pædagogiske personale
- Sikre at medarbejderne er bekendt med procedurer og opfølgning heraf
- Forestå indflytninger ved nyindskrivning af borgere
- Være en aktiv medspiller til sikring af godt arbejdsmiljø
- Medansvarlig for at sikre formidlingen af nye tiltag og beslutninger, positivt ud til medarbejderne
- Medansvarlig ved vagtplanlægning og registrering af vagter i system.
Nøgleord for stillingen er derudover fokus på faglighed, dokumentationspraksis og udvikling. Koordinatoren refererer til lederen for personale og drift.
Søg ind hos os, hvis du kan se dig selv i følgende
Vi forventer, at du har en relevant pædagogisk uddannelse og solid mangeårig erfaring med målgruppen og arbejdsopgaverne - enten har du tidligere haft rollen som koordinator på social- eller psykiatriområdet, du har været fagansvarlig eller lignende. Hvis du har ledelseserfaring, vil det med sikkerhed være en kæmpe fordel. Vi forestiller os, at du har en struktureret tilgang til dit arbejde, og at du har en bred viden om målgruppen og relevante metoder. Derudover ser vi det som nødvendigt for at fungere godt i stillingen, at du har gode samarbejds- og kommunikationsevner, da du dagligt vil være i kontakt med medarbejdere, interne og eksterne samarbejdspartnere. Som person er du rolig, moden, ansvarsfuld og står stabilt i dig selv.
Kørekort er nødvendigt for at bestride stillingen.
Vi tilbyder dig
- Ansættelse i en organisation i løbende udvikling, hvor fokus er på borgernes trivsel, faglige metoder og det gode samarbejde.
- En ugentlig arbejdstid på 37 timer, fordelt på alle ugens hverdage. Løn aftales efter kvalifikationer.
- En arbejdsplads med dygtige og engagerede kollegaer, som alle bidrager ind i organisationen og opgaveløsningen. Du får en grundig introduktion med sidemandsoplæring. Vi afholder løbende interne og eksterne kompetenceudviklingsforløb, og vi prioriterer tværfaglig sparring og supervision. Sidst, men ikke mindst, bliver du en del af en arbejdsplads med et stærkt kollegialt sammenhold og godt humør.
Yderligere information og kontakt
Har vi vakt din interesse og kan du se dig selv i stillingen? Så send gerne din ansøgning, CV og relevante uddannelsesbeviser via dette opslag eller job@frisk-pust.dk. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt og indkalder derfor løbende til samtaler.
Ønsker du at vide mere om stillingen, kan du kontakte rekrutteringskoordinator Camilla Christensen på tlf. 6131 8899.
Følg os også gerne på LinkedIn og Facebook, hvor vi løbende opdaterer med nyheder fra organisationen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ba148dd9)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frisk-Pust ApS, Ølbycenter, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014911