BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at være en del af en arbejdsplads, hvor vi har fokus på gode relationer, høj faglighed, nærværende ledelse, og hvor vi brænder for at gøre en forskel for fastholdelse og rekruttering? Så er du måske vores nye HR-partner. Om jobbet
Som HR-partner, bliver du partner for et antal institutioner og afdelinger primært i Børne- og Uddannelsesforvaltningen samt Kultur- og Økonomiforvaltningen. Her arbejder du tæt sammen med de decentrale ledere og forvaltningerness ledelse. Du bliver en del af konsulentteamet i HR, som består af en personalejurist, tre HR udviklingskonsulenter, tre HR-partnere, en arbejdsmiljøleder, en souschef og en student. Konsulentteamet har et tæt samspil med Lønteamet, hvor der er 10 løn- og personalekonsulenter og en elev. HR-chefen er din personaleleder.
Som HR-partner vil din opgave være, at:
• bistå de decentrale ledere med at håndtere konkrete og strategiske opgaver i forhold til medarbejderne
• hjælpe med at løse konkrete (personaleadministrative) og personalejuridiske opgaver
• samarbejde og forhandle med de faglige organisationer
• fortolke og analysere HR-data, løndata og ledelsesinformation til formidling til chefer og ledere
• rådgive og være sparringspartner for ledere om f.eks. ledelsesproblematikker, sygefraværsindsatser, trivsel, rekruttering, lønforhandlinger, organisatorisk udvikling mm.
• udarbejde og vedligeholde HR-koncepter f.eks. til brug for sygefravær, on-boarding, rekruttering mm.
• medvirke i udviklingsopgaver og processer på tværs af forvaltninger i hele kommunen
• bidrage med øvrig juridisk sparring og varetagelse af juridiske opgaver
Vi lægger stor vægt på, at du har erfaring fra HR-området - gerne fra en lignede stilling som HR-partner i den offentlige forvaltning. Det er en forudsætning, at du har en relevant akademisk uddannelse fx som Cand. Jur., Cand. Merc. Jur. Cand. Merc. HRM eller lignende. Det er også en forudsætning, at du kender og forstår de rammer, lederne agerer indenfor på HR-området i en kommune, og at du er en dygtig formidler med en analytisk og pragmatisk tilgang.
Vi forventer, at du kan skabe gode samarbejdsrelationer og understøtte ledere på alle niveauer. Du formår at sætte din solide faglige HR-viden i spil og omsætte den til praksis afhængigt af konkrete behov i enheden. Derudover har du blik for samarbejdsflader og de organisatoriske sammenhænge samt de politiske agendaer.
Vi løser ofte opgaver i fællesskab og leverer derved et bedre resultat til ledere, chefer og direktion. Det er derfor meget vigtigt, at du går proaktivt ind i samarbejdet og byder ind med alle de relevante kompetencer.
Derudover forventer vi, at du:
• er åben, tillidsvækkende og har let ved at indgå i relationer og skabe netværk
• har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation og er god til at samarbejde på alle niveauer
• er god til at få følgeskab gennem medinddragelse - også tværfagligt og på alle niveauer
• kan lytte og indgå i dialog med en anerkendende tilgang
• er innovativ og kan opfange og understøtte udviklingen af andres ideer
• både trives med samarbejde og kan arbejde selvstændigt
• trives i et uformelt miljø, hvor holdspil er afgørende, og hvor der er plads til grin og sjov
HR-afdelingen er en del af Kultur- og Økonomiforvaltningen i Køge Kommune. HR-afdelingen består af 4 teams: Konsulentteamet, Lønteamet, Forsikringsteamet og Kantineteamet, i alt ca. 50 medarbejdere.
Køge Kommune er en dynamisk arbejdsplads, hvor vi udvikler os og sammen styrker vores faglighed. Vores MED-aftale, ledelsesgrundlag og personalepolitiske grundlag sætter retning for samarbejde, trivsel og det daglige arbejde. Vi ser medarbejderne som den vigtigste ressource, og vi vægter åbenhed, ordentlighed og faglighed meget højt.
I Køge Kommune vil du møde erfarne og dedikerede kolleger, som har ambitioner om at være fagligt fremme i skoene. Vi er en arbejdsplads med en uformel omgangstone, og vi har det sjovt, når vi er på arbejde. Vi lægger lægt på, at alle kan have en fleksibel hverdag, hvor man selv i høj grad kan planlægge sit arbejde og sin arbejdsdag med respekt for fællesskabet.
Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid, og du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende AC-overenskomst. Dine løn- og ansættelsesvilkår aftales med den forhandlingsberettigede organisation. Vi forventer, du kan starte 1. november 2023 eller hurtigst muligt.
Ring gerne til HR-chef Karen Marie Olsen på tlf. 2032 4956, souschef Mette Borella Jensen på tlf. 2812 2857, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.
Søg stillingen hurtigst muligt og senest 22. september 2023 kl. 12.00.
Vi holder løbende 1. samtaler. 2. samtalerne forventer vi at holde den 26. september 2023.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet 1, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.koege.dk/om-koege-kommune/job-hos-os/ledige-stillinger?hr=show-job/162303&linkref=134251&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905598