Projektleder til Herfølge Bjergby

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i centrum for udviklingen af Herfølge Bjergby?

Køge Kommune er under stor forandring. Vi markerer os som en af de kommuner, hvor udviklingen går stærkest, både indenfor bolig- og erhvervsudvikling og infrastruktur. Herfølge Bjergby er et af Køges store udviklingsprojekter. Området vil i løbet af de kommende år udvikle sig til en attraktiv bydel tæt på naturen og med en direkte togforbindelse til København H på bare 35 minutter.

Sammenhængskraft, fællesskab og nærvær samt nye måder at bo på er bærende elementer for udviklingen af en fællesskabsorienteret bydel i tæt samspil med natur, beboere og omverdenen.

Vi har sammen med grundejere og Herfølge Borgerforening udarbejdet en helhedsplan, som danner visionen og rammerne for den videre planlægning og udvikling af bydelen. Vi søger derfor en projektleder, der har lyst til at stå i spidsen for denne byudvikling.

Om stillingen

Som projektleder vil du få ansvaret for den overordnede ledelse af hele projektet - både udvikling og realisering af Herfølge Bjergby. Du skal have en strategisk sans for byudvikling, samt en evne til at håndtere kompleksitet og mange bolde i luften. Din dagligdag vil være præget af kontakt til mange samarbejdsparter, herunder kommunens øvrige forvaltninger, afdelinger, offentlige og private grundejere, rådgivere, investorer og andre interessenter i kommunens planlægning. Samarbejde og projektledelse er derfor nøgleord for stillingen.

Du skal koordinere på tværs af forskellige faglige områder og varetage kontakten til lokale interessenter, ligesom du i samarbejde med projektchefen for Køb & Salg skal have den tætte kontakt til investorer og developere. Projektet indeholder store vigtige opgaver ift. at få etableret den nødvendige infrastruktur og byggemodning af området. En helt ny underføring ved stationen er noget af det første – udover plan- og strategiarbejdet – der skal tages fat på i samarbejde med kollegaer, DSB og Banedanmark.

Herfølge Bjergby er organiseret som et tværgående projekt med Økonomiudvalget som projektejer, en styregruppe samt en projektgruppe i Teknik- og Miljøforvaltningen. Organisatorisk vil du være placeret i Planteamet i Plan, Byg & Miljø med reference til lederen af planområdet. I projektsammenhæng vil din reference være til styregruppen.

Vi har gang i rigtigt mange spændende opgaver, og alt efter din profil, vil du efter behov blive inddraget i øvrige opgaver i afdelingen.

Erfaring og kompetencer

Vi forventer at du har:

  • en baggrund som fx byplanlægger eller byudvikler og har en relevant uddannelsesmæssig baggrund

  • minimum 5-10 års erfaring med kommune, stat, udvikler- eller konsulentbranchen

  • erfaring med strategisk byudvikling i en kommunal kontekst

Vi søger en stærk projektleder, der:

  • er udviklings- og helhedsorienteret med blik for både helhed og detalje

  • trives med kompleksitet og har en faglig bredde samt en agil og lærende tilgang til byudvikling

  • har en grundlæggende forståelse af byplanlægning, arkitektur, ingeniørvirksomhed og byggemetoder, samt evner at forstå og lede tekniske og kvalitetsmæssige aspekter af byudviklingsprojekter

  • har lysten og evnen til at planlægge, organisere, udføre og overvåge alle aspekter af et byudviklingsprojekt – lige fra tidsplanlægning, budgetstyring og ressourceallokering til den faglige kvalitet

  • er netværksorienteret og dygtig til at skabe relationer og udvikle partnerskaber

  • er processtærk og har gode kommunikations- og samarbejdsevner – også på tværs af fagmiljøer

  • er god til at løse konflikter og tackle udfordringer i projektet på en effektiv og positiv måde

  • har interesse for og viden om bæredygtige byudviklingsprincipper og miljømæssige hensyn

  • har evnen til at tænke kreativt og finde innovative løsninger på komplekse byudviklingsudfordringer på de forskellige tekniske områder

  • har erfaring med løbende identifikation og styring af potentielle risici og udfordringer i projektet

  • gerne erfaring med kontakt og processer med tredje part som fx DSB og Banedanmark

Lidt om os

Hvis du bliver valgt til jobbet, bliver du en del af vores i alt 10 helt nye kolleger i Teknik- og Miljøforvaltningen på Rådhuset i Køge Kommune. Der er nemlig fart på udviklingen i kommunen. Vi har fx flere nye bydele på vej og har ambitioner om både at udvikle og passe godt på alt det, vi i forvejen har: Vores veje, parker, byrum og ejendomme, vand og miljø – alt det, der betyder noget for de mere end 62.000 borgere, der bor i Køge Kommune.

Vi er en afdeling med knap 70 kollegaer og forvaltning på 160 medarbejdere, der har en travl hverdag med mange opgaver. Det er en forudsætning, at vi hjælper hinanden. Derfor lægger vi også stor vægt på godt kollegaskab, en fleksibel og omstillingsparat arbejdsform samt en åben, uformel og humoristisk omgangstone.

Er det dig, vi vælger, kan du se frem til:

  • gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling, og en hverdag, hvor du sammen med engagerede kolleger kan gøre en forskel på et område med stor, politisk bevågenhed. Du vil få mulighed for at skabe dig et bredt netværk internt i kommunen og eksternt blandt andre grundejere, markedets aktører, borgere, virksomheder mv.

  • vi er en familievenlig arbejdsplads, hvor fleksibilitet er i højsædet. Og så går vi ikke af vejen for at holde en hyggelig personalefest i ny og næ.

  • en stilling på 37 timer om ugen med flekstid, efteruddannelse og flere unikke medarbejderfordele via kommunens personaleforening og feriefond. Løn forhandles efter gældende overenskomst, med mulighed for individuelle kvalifikationstillæg.

  • at arbejde på Køge Rådhus, som ligger i Køge Bys hyggelige centrum med kun et par minutters gang til stationen og gode personaleparkeringsforhold. Hvis du tager toget fra København H, går der kun 30 minutter, til du kan hente dagens første kop kaffe i vores hyggelige kaffespot. Der er også mulighed for hjemmearbejdsdage, og arbejder du i toget, kan det efter aftale tælle med som arbejdstid.

Din ansøgning

Send din ansøgning så vi har den senest den 8. januar 2024. Vi gennemfører første runde ansættelsessamtaler den 17. og 18. januar og anden runde den 23. januar.

Du skal sende din ansøgning online på ”Søg stillingen”. Vedhæft derefter din ansøgning, CV og evt. referencebilag.

Køge Kommune værdsætter mangfoldighed og ønsker at fremme ligestilling, og opfordrer alle kvalificerede kandidater uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949492

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet