BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Jobcenter Køge søger Socialrådgiver/Socialformidler (barselsvikar) til Team Sygefravær - Jobafklaring
Brænder du for at gøre en forskel for sygemeldte borgere i Jobafklaringsforløb? Så er du måske vores nye kollega
Vi søger en socialrådgiver/socialformidler til et barselsvikariat på 37 timer om ugen til vores Jobafklaringsteam. Vikariatet forventes at have et års varighed.
I Jobcenter Køge har vi valgt at samle vores tværfaglige og koordinerende indsats i forhold til sygemeldte borgere, som er bevilget jobafklaringsforløb, i ét samlet team. Det gør vi for at sikre den bedst mulige tværfaglige og koordinerede indsats med stort fokus på
hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller hurtig afklaring af arbejdsevnen, så snart borger er klar til dette.
Nøgleordene i Team Sygefravær er ordentlighed, samarbejde og beskæftigelsesfaglighed.
Stillingen er organisatorisk placeret i ”Team Sygefravær”, som hjælper sygedagpengeborgere, jobafklaringsborgere og revalidender ud fra vores kerneopgave – at hjælpe borgere effektivt og hurtigt mod job; en proces vi styrer målrettet efter og bruger tid på at drøfte og arbejde med. Til jobafklaringsteamet er der tilknyttet en faglig koordinator, som sikrer god faglig sparring, støtte og hjælp i dagligdagen.
”Team sygefraværs” overordnede formål er at styrke indsatsen på sygedagpengeområdet og jobafklaringsområdet, hvor ambitiøse målsætninger og resultatorienterede krav for vores indsats gør, at flest muligt fastholdes på arbejdsmarkedet.
Hvem er vi
Team Sygefravær er teamorganiseret og samlet er vi 24 myndighedssagsbehandlere, derudover 3 faglige koordinatorer, 2 fastholdelseskonsulenter og 1 projektmedarbejder. Vi har ligeledes tilknyttet virksomhedskonsulenter. Vi fordeler vi os på opgaver med forebyggende- og fastholdelsesindsatser, opfølgning på sygeforløb, jobafklaringsforløb, revalidering og internt tilbud.
Afdelingen er præget af højt fagligt engagement, respektfuldt og anerkendende samarbejde og frihed med tilhørende ansvar i opgaveløsningen. Vi har et godt arbejdsmiljø og et godt socialt fællesskab, og vi lægger vægt på hjælpsomhed og samarbejde. Vi mener, at det skal være meningsfuldt at gå på arbejde, samtidig med at vi leverer varen.
Vores fokus er:
- § 7 - At borger vender tilbage til arbejdsmarkedet
- Individuel og helhedsorienteret indsats
- Tværfagligt samarbejde
- At vedligeholde en fælles stærk faglighed
- At vedligeholde et fagligt stærkt team i fortsat god trivsel
Arbejdsopgaverne er centreret om kerneopgaven og handler bl.a. om:
- Udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og forelægge sager på rehabiliteringsteamet
- Iværksættelse af relevante indsatser jf. indstillingen fra rehabiliteringsteamet
- Opfølgning på jobafklaringsforløb
- Tværfagligt samarbejde med andre fagpersoner el. fagområder
Vi forventer og søger en kollega som
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Har erfaring med jobafklaringssager el. sygedagpengesager
- Aktivt inddrager borgeren
- Kan arbejde selvstændigt og tage initiativer til de nødvendige indsatsområder
- Kan handle systematisk og er god til at skabe overblik
- Er god mundtligt og skriftligt – det skriftlige udgør en stor del af arbejdet
- Er udviklingsorienteret og kan arbejde tværfagligt
- Har lyst til teamwork med faglighed i højsædet og med glimt i øjet
- Har flair for administrative procedurer og er fortrolig med brugen af IT (Momentum el. lignende)
- Ser løsninger frem for begrænsninger, både i forhold til organisatoriske opgaver og i tilgangen til borgerne
- Er fleksibel i forhold til teamtilknytning og opgaver
Vi har en travl og udfordrende hverdag, hvor både struktur, systematik, dialog og omstillingsparathed er en vigtig tilgang til arbejdet.
Vi tilbyder
- Et afvekslende arbejde med faglige og personlige udfordringer
- En spændende arbejdsplads i udvikling med plads til latter
- En arbejdsplads med høj faglighed og engagement, og hvor der er gode muligheder for at være med til at præge opgaveløsningen
- En arbejdsplads der er åben for nye initiativer og arbejdsformer
- Et godt arbejdsmiljø, hvor vi alle passer på hinanden
- Et sagsantal så vi kan nå vores arbejde
- Ambitiøse kollegaer og god faglig sparring – dygtige sagsbehandlere og faglige koordinatorer
- Løbende mulighed for supervision
- Grundig oplæring af nye/nyuddannede – det tager vi os tid til
- En anerkendende ledelse som stiller krav både til teamet og til dig
- Flekstid
- Gratis frugtordning
- Mulighed for at arbejde hjemmefra, når opgaverne tillader dette
- Gå-afstand fra stationen og personaleparkering
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår aftales med den forhandlingsberettigede organisation og efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Stillingen er 37 timer ugentlig inkl. frokost og til besættelse snarest muligt.
Er du interesseret?
Og vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til Faglig Koordinator Anders Fahlén på 21 31 58 19 eller Afdelingsleder Trine Guldager på tlf.nr. 40 27 02 16
Ansøgningsfrist
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 14.06.24, kl. 10.00.
Vi ringer den 14.06.23, til de kandidater vi ønsker at indbyde til ansættelsessamtaler.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Samtaler bliver afholdt den 18.06.24
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Ejbovej, 4632 Bjæverskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056497