Vi søger ny kollega til Hjælpemiddelteamet i Køge Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Køge Kommune opnormerer i Hjælpemiddelteamet. Hjælpemiddelteamet skal sammen med visitationen og de selvstyrende teams til at vurdere borgere med større fokus på velfærdsteknologi og inddragelse af hjælpemidler langt før bevilling af kompenserende hjælp.

Så har du lyst til at være med på vores udviklingsspor, er det nu du skal gribe chancen!

Hjælpemiddelteamet i Køge Kommune søger 1 engagerede ergoterapeut på 37 timer til tæt opfølgning hos borgere i eget hjem og på plejecentre. Det betyder, at du skal have lyst til at indgå i tæt samarbejde med borgeren og tværfaglige kollegaer.

Som hjælpemiddelsagsbehandler skal du indgå i det samlede hjælpemiddelteam, og vil sammen med teamet skulle have fokus på implementering af velfærdsteknologiske hjælpemidler ude i de selvstyrende teams.

Det er vigtigt, at du er trives i en hverdag med mange bolde i luften, som der skal tages handling på. Du skal have lyst til at arbejde med visitering af hjælpemidler jf. SEL § 112, 113, 116 og opfølgning på midlertidige hjælpemidler. Vi sikrer, at du får den nødvendige oplæring for området, men det vil være en fordel, at du har erfaring med sagsbehandling og rehabilitering.

Du vil blive en del af et team af blandende faggrupper, som giver gode sparringsmuligheder og undervisning for at kunne arbejde inden for et specialiseret felt. Der er i afdelingen ansat en jurist, som udover at sørge for undervisning og kompetenceudvikling også sørger for faglige cafeer med mulighed for spændende drøftelser.

Vores kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at borgere i Køge Kommune kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv.

Hvem er vi?

Vi er et udviklingsorienteret team, som arbejder på at sætte vores faglighed i spil og give borgerne i Køge Kommune en sagsbehandling med høj kvalitet. Vi vægter arbejdsmiljøet højt, hvor alle er i øjenhøjde og ønsker at styrke hinanden i det faglige fællesskab.

Du bliver placeret i en afdeling med 30 medarbejdere med forskellige sundhedsfaglige uddannelser. Vi tilrettelægger i høj grad selv vores arbejde og stræber efter at skabe synergier på tværs og understøtte kollegaer, ledere og politikere på en meningsfuld måde. Vi er ambitiøse og engagerede og sætter pris på et godt grin og at have det rart.

Intensionen er, at borgere, pårørende og samarbejdspartnere oplever en hurtig og serviceminded betjening, der tilgodeser samtlige aspekter af lovgivningen samtidig med, at betjeningen af borgere opleves som god, sammenhængende og meningsfuld.

Hvem er du?
  • Vi forventer, at du er ergoterapeut, gerne med praksiserfaring, som kan give dig et godt afsæt i at arbejde rehabiliterende i din sagsbehandling
  • Du har enten erfaring med eller lyst til at lære sagsbehandling af ydelser til hjemmeboende borgere og borgere på plejehjem
  • Du har kendskab til relevant lovgivning, herunder SEL (§§ 112, 113, 116)
  • Du har en skarp pen og kan formidle så borgere og medarbejdere forstår det
  • Du er god til skriftlig formidling ved generel sagsbehandling og ved afgørelser
  • Du skaber gode samarbejdsrelationer og kan kommunikere med mange målgrupper og fagligheder
  • Du er positiv og interesseret i at udvikle på fagligheden i teamet
  • Du er god til – i en travl hverdag - at planlægge og prioritere arbejdsopgaverne
  • Du kan arbejde selvstændigt og tværfagligt
  • Du har et godt humør og er imødekommende
  • Du har gode it-kompetencer
Hvad tilbyder vi?
  • Et spændende og udfordrende job med stor grad af ansvar og afveksling
  • Gode muligheder for udvikling af faglige- og personlige kompetencer
  • Myndighedsuddannelse
  • Mulighed for at slippe din faglighed fri og udvikle området til gavn for borgere og kollegaer
  • Et team med fagligt engagerede og dygtige kollegaer
  • En selvtilrettelæggende hverdag med afsæt i det samlede teams arbejdsopgaver
  • Mulighed for medlemskab af personaleforeningen
Ansøgning og kontakt

Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af myndighed Karina Falk Bernth på mobil 40117653, mail karina.bernth@koege.dk eller faglig koordinator Lone Birn på mobil 50908707, mail lone.birn@koege.dk.

Ansættelsessamtalen vil blive afholdt tirsdag den 23. januar 2024 på Køge Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst med faglige organisationer, herunder regler om Ny løn.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5966379

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet