Bliv IT supporter med fokus på brugersupport og udvikling i Køge Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en serviceminded IT supporter, der brænder for support af brugere og som samtidig kan deltage i udviklingsopgaver.

Stillingen er todelt. Dit primære arbejde vil bestå i support og vejledning af skolernes IT vejledere. Du vil have servicedesk funktion med både telefon- og udkørendesupport sammen med en kollega. Du vil stå for vejledningsmateriale og indgå i udviklingsprojekter. Du vil være bindeled mellem skolerne og vores drift- og udviklingsteam. Ca. en dag om ugen vil du være tilknyttet en af kommunens skoler og fungere som IT vejleder, hvor du hjælper lærer og elever med IT support. Du vil have base på Køge Rådhus.

Brugerne henvender sig typisk via telefon og sager til vores servicedesk system. Vi har på skoleområdet indført PC installation via Microsoft Intune og skolerne anvender Microsoft 365, som deres primære samarbejdsværktøj. Derfor er der også en del vidensdeling og kommunikation via Teams. I forbindelse med de årlige afgangsprøver vil du have call center funktion sammen med din nærmeste kollega. Du vil også være med til at facilitere og være tovholder i forbindelse med vores regelmæssige brugerforumsmøder på skoleområdet.

Der kan i stillingen blive mulighed for at pakketere programmer til Intune installation, hvis du har interesse i dette, ligesom det kan blive aktuelt at drive mindre udviklingsprojekter.

Hvem er vi?

Køge Kommunes IT support består af 15 medarbejdere, som yder support og løser opgaver for kommunens ca. 6000 brugere/4000 pc’er, fordelt på det administrative netværk og skolenetværk. Heraf er 3 personer dedikeret til support på skoleområdet. Køge Kommune har 17 skoler fordelt over et relativt stort geografisk område. Vores ambition er at løse mest muligt ved den første henvendelse. Vi arbejder efter standardiserede procedurer og yder support med udgangspunkt i ITIL best practise.

Hvem er du?
  • Du brænder for at yde god brugersupport, er tålmodig og god til at møde brugerne i øjenhøjde.

  • Du er udadvendt, løsningsorienteret, serviceminded og smilende også når det hele brænder på eller bølgerne går højt.

  • Du er uddannet IT supporter eller datateknikker, og har en god IT teknisk forståelse og teknisk flair

  • Du er god til at kommunikere og gøre dig forståelig på dansk både mundtligt og skriftligt. Der er en del skriftligt arbejde i stillingen.

  • Du har et godt kendskab til typiske supportopgaver, Microsoft miljøer, M365, netværk og AD.

  • Det er en fordel, hvis du har viden om/erfaring med

    • Intune PC installation

    • Intune pakketering af programmer

    • Microsoft 365

    • Azure AD og brugeradministration

  • Du har erfaring med at arbejde i et sagsstyringssystem. Vi anvender Topdesk.

  • Du er struktureret og god til at arbejde efter fastlagte procedure. Vi lægger vægt, på at alle sager registreres og besvares.

  • Du har kørekort til personbil og er en erfaren bilist

Hvad tilbyder vi?

Vores skolesupport er meget selvkørende og arbejder som et team med høj grad af egenplanlægning. Vi sidder sammen fysisk, så det er nemt at videndele og hjælpe hinanden. Vi anvender bl.a. Microsofts Teams chat til dialog og videndeling. Arbejdsdagen starter kl. 8:00 af hensyn til telefonsupporten.

Ansøgning og kontakt

Ansøgningsfrist den 22.12.2024 kl 23:59

Vi forventer at holde samtaler lige i starten af det nye.

Vi modtager kun ansøgninger online, og kun ansøgninger på dansk kommer i betragtning. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, , 4632 Bjæverskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6157230

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet