BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du prøve kræfter med ledelse, har du erfaring med ledelsesbetjening, og vil du bidrage til en stærk toldkontrol ved de danske grænser? Så er du måske vores nye chefkonsulent til souscheffunktion på kontrolområdet.
Bidrag til professionel ledelsesbetjening
I forbindelse med Toldstyrelsens nye organisering har vi fra 1. januar 2024 etableret et kontrolsekretariat, som består af 27 medarbejdere fordelt på to lokationer i hhv. Køge og Aarhus. Sekretariatet har til opgave at bistå underdirektørerne i styrelsens to kontrolsøjler på en lang række områder, så de har de bedste forudsætninger for at løse deres ledelsesopgave. Derudover yder sekretariatet intern juridisk rådgivning om reglerne på kontrolområdet og koordinerer kontrolområdets bidrag til samarbejdet med andre myndigheder i og uden for Skatteministeriets koncern. Sekretariatet koordinerer også kontrolområdets bidrag til styrelsens internationale opgaver samt pressesvar og -meddelelser på kontrolområdet.
Du får et meget tæt samarbejde med kontorchefen og din kollega med souscheffunktionen i Aarhus. Sammen vil I løse en lang række opgaver inden for personale- og driftsledelse samt faglig og strategisk ledelse.
Du vil få både ledelsesmæssige og faglige opgaver, fx at:
- varetage daglig personaleledelse, herunder at gennemføre 1:1-samtaler
- deltage i effektiv driftsstyring gennem løbende prioritering og fordeling af opgaver
- sikre rettidig opgaveløsning af høj kvalitet inden for en række kontrolområder, herunder hvidvaskbekæmpelse og handelssanktioner
- deltage i lovforberedende arbejde og besvare spørgsmål fra Folketinget i samarbejde med Skatteministeriets departement
- bidrage til Toldstyrelsens samarbejde med andre ressortmyndigheder i Danmark og til styrelsens internationale samarbejde
- agere stedfortræder for kontorchefen.
Som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning. Skatteforvaltningen har desuden et særligt uddannelsesforløb for medarbejdere i souscheffunktionen, som vil klæde dig godt på til jobbet.
Overblik, gode samarbejdsevner og offentlig erfaring
Du har en relevant uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende. Du har solid praktisk erfaring med ledelsesbetjening og/eller minister- og departementsbetjening fra en anden offentlig myndighed. Du har både talent og interesse for og også gerne erfaring med personaleledelse og effektiv driftsstyring.
Desuden lægger vi vægt på, at du:
- holder hovedet koldt, når det går stærkt i en hverdag med mange korte deadlines
- er forandringsparat og vil være med til at sætte dit præg på opgaveløsningen
- har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver og kan sikre fremdrift i sager og leverancer
- kan skabe og vedligeholde relationer og er dygtig til at samarbejde
- kan bidrage positivt til det stærke fællesskab i kontoret
- er en dygtig kommunikator i både skrift og tale, så dine budskaber går klart igennem.
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.
Styrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I Kontrolsekretariatet bliver du en del af et effektivt team med mange varierende opgaver, hvor kvalitet er i højsædet. Vi sætter stor pris på et godt arbejdsmiljø og værdsætter både faglig sparring og et godt grin. Samtidig er vi hele tiden opmærksomme på at styrke vores interne, tværgående samarbejde og vores faglighed gennem sparring og videndeling.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 29. august 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanett Palmann Jensen på telefon 72 37 46 81.
Vi forventer at holde første samtalerunde onsdag den 4. september 2024 og anden samtalerunde onsdag den 11. september 2024. Vi forventer at inddrage en logik- og personanalyse samt evt. en case i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Tiltrædelse hurtigst muligt.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Carlsensvej 8, 4600 Køge.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Køge, Carlsensvej, Carlsensvej, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097824