BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en passion for demensområdet og erfaring med at arbejde med mennesker, der lever med demens? Har du en pædagogisk eller sundhedsfaglig baggrund på bachelorniveau? Besidder du stærke relationskompetencer og evner inden for samarbejde? Så kunne du være den rette til at blive en del af vores Demensteam.
Demenskoordinator i Demensteam Køge:
Vi er en dedikeret organisation, der arbejder for at støtte og forbedre livskvaliteten for mennesker med demens. Vi bestræber os på at skabe et støttende miljø, der fremmer selvstændighed og trivsel for dem, der lever med demens, samt at støtte deres pårørende. Vi søger nu en engageret demenskoordinator på 32 timer ugentligt til ansættelse 1. april 2024.
Vi kan tilbyde et tværprofessionelt job i et delvist selvstyrende team. Teamet består i dag af 6 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde.
Demensteamet arbejder ud fra Køge kommunes demensstrategi, der omfatter initiativer både i borgerens hjem og på kommunens boformer. Vores opgave er at rådgive, vejlede og koordinere indsatsen for borgere med demens og deres pårørende. Vi har en rolle i undervisning, rådgivning og formidling af den seneste viden inden for demensområdet til personale, der arbejder med mennesker med demens, samt andre samarbejdspartnere.
Vi tilbyder:
- Visionære og engagerede kollegaer
- Arbejde med selvtilrettelæggelse
- Aktivt tværfagligt samarbejde, både intern i teamet og på tværs i kommunen med andre samarbejdspartnere
- Mulighed for kompetenceudvikling
- Et positivt arbejdsmiljø med opmærksomhed på trivsel
Arbejdsopgaver og ansvarsområder:
- Varetage daglig telefonrådgivning
- Tage på hjemmebesøg hos ny diagnosticerede borgere, samt opfølgende besøg hos allerede diagnosticerede borgere
- Vejlede og undervise ledere og medarbejder i hjemmeplejen, plejehjem, daghjem
- Tilrettelægge og afholde foredrag og kursusforløb for borgere og pårørende
- Vurdere borgernes behov og være med til at sikre, at den rette indsats bliver iværksat
- Vejlede og udlåne teknologiske hjælpemidler
- Tilbyde individuelle samtaler med borgere eller pårørende samt familiesamtaler
- Dokumentere i kommunens journalsystem
- Koordinere indsatser i samarbejde med andre enheder i kommunen f.eks. myndighed, træning, sundhedsfremme samt patientforeninger og organisationer
Vi forventer:
- At du har erfaring og relevant uddannelse indenfor demensområdet
- At du brænder for at skabe livskvalitet for den enkelte borger med demens og deres pårørende
- At du selvstændigt kan planlægge og udføre arbejdsopgaver i en travl hverdag
- At du er imødekommende og åben i forhold til samarbejdspartnere
- At du kan vejlede, informere, undervise og støtte samarbejdspartnere, borger og pårørende
- At du har kørekort og har egen bil til rådighed
Løn- og ansættelses i henhold til gældende overenskomst.
Vi forventer at afholde samtaler til stillingen den 28. februar 2024
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987858