Erfaren projektleder søges til spændende byggeprojekter i Køge Kommune

dato

Køge Kommune søger en erfaren projektleder til Ejendomsafdelingen

Køge Kommunes Ejendomsafdeling er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen. Afdelingen er placeret dels på Høgevej og dels på Rådhuset, begge steder i Køge.

Afdelingen varetager hele paletten af opgaver indenfor ejendomsområdet, herunder nybyggeri, genopretning, vedligehold og drift, samt rengøring af kommunens ejendomme.

Stillingen som projektleder er i Ejendomsafdelingens Team Byggeri, der består af 14 medarbejdere og en teamleder. Team Byggeri varetager blandt andet alle faser i udviklingen af nye byggerier, fra de første idéer og tanker til aflevering, ibrugtagning og 1-års gennemgang. Andre opgaver i Team Byggeri er genoprettende vedligehold på kommunens ejendomme, om- og tilbygningsprojekter og energispareprojekter.

Medarbejderne i teamet har forskellige kompetencer, som dels kommer fra uddannelsen (fx ingeniør, bygningskonstruktør eller maskinmester) og dels kommer fra den erfaring medarbejderne har opbygget.

Den nye projektleder vil have base på rådhuset sammen med 9 af kollegerne, mens de fire sidste projektledere har kontor på Høgevej. To af kollegerne i teamet har primært administrative opgaver, og resten arbejder med byggeprojekter.

Vi søger en teknisk orienteret medarbejder, som kan påtage sig rollen som projektleder på et stort plejeboligbyggeri til godt 150 mio. kr. og blandt andet derfor har vi brug for en ret erfaren projektleder. Den nye medarbejder vil også skulle lede mindre projekter indenfor genoprettende vedligehold, samt mindre om- og tilbygninger.

Som ny medarbejder skal den rette person:
• kunne udarbejde projektplaner indeholdende organisering af projektet, tidsplanlægning, risikovurdering, udbud m.m., og i det hele taget alt det
forberedende arbejde fra idéfasen til kontrahering – altså det der skal ske inden ”spaden stikkes i jorden”
• udarbejde udbudsbeskrivelser, indhente tilbud og kontrahere
• kunne være projektleder på store nybygningsopgaver, samt om- og tilbygningsopgaver og genopretningsprojekter i den eksisterende ejendomsportefølje
• kunne finde de rette eksterne rådgivere og samarbejde med dem i forbindelse med udvikling og gennemførelse af projekterne
• til de lidt mindre opgaver, kunne levere økonomiske beregninger og skitser til prissatte dispositionsforslag, og gerne i mindre omfang projektere
• føre bygherretilsyn med udførelsen af arbejderne (ikke fagtilsyn)
• samarbejde med og yde rådgivning til kollegerne i afdelingen og ”ude på ejendommene”
• have gode kommunikative evner i mødet med de mange forskelligartede interessenter.

Det er en stilling, hvor du skal være synlig internt i det kommunale samarbejde og overfor øvrige interessenter.

Vi forventer, at du har erfaring som projektleder eller lignende. Meget gerne som rådgiver og gerne med en håndværksmæssig baggrund indenfor byggeri, suppleret med en uddannelse som fx bygningsingeniør eller bygningskonstruktør eller lignende.

Herudover forventer vi, at du:
• har indgående kendskab til arbejdernes udførelse, herunder fastlagte kvalitetskrav og normer
• kan dokumentere mindst 5-10 års erfaring med sammenlignelige opgaver
• kan dokumentere erfaring som projektleder i forbindelse med opførelse af plejeboligbyggerier
• er systematisk i din dokumentation
• har flair for positiv kontakt til alle interessenter - vi går efter de gode fælles løsninger
• besidder gode samarbejdsevner
• er indstillet på en arbejdsdag, som ikke kun er på kontoret, men også ude på kommunens ejendomme og byggepladser
• har en holdning til dit arbejde som er positiv, professionel og ansvarlig
• er en holdspiller, som også er indstillet på at hjælpe kolleger, som måtte have brug for hjælp.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du:
• har erfaring fra politisk styrede organisationer
• kender Køge Kommune - eller er interesseret i at lære kommunen at kende.
• har kendskab til IKT, DBD, Byggeprojekt (webportalen) og eDoc

Vi tilbyder:
• et spændende job i en organisation, hvor der er mulighed for at påvirke og videreudvikle ansvarsområder
• stor selvstændighed i opgaveløsningerne
• flekstid

Ansættelsesvilkår:
Arbejdstiden er 37 timer ugentlig. Løn, ansættelsesvilkår og pension efter gældende overenskomst og principperne for ”Ny løn”, hvor vi vurderer dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 31. december 2024 kl. 12:00. Samtaler forventes afholdt torsdag den 16. januar 2024, men med forbehold for tidligere samtaler og eventuel indgåelse af aftale hvis den rette kandidat er blandt ansøgerne.

Stillingen er til ansættelse pr. 1. marts 2025 eller gerne tidligere.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte teamleder Henrik Paaske Kjer på tlf. 2879 2410 eller på mail til henrik.paaske.kjer@koege.dk.

Du skal ansøge online ved at klikke på ’’søg stillingen’’ og vedhæfte din ansøgning, CV og eventuelle andre relevante dokumenter. Efter aftale vil der blive indhentet referencer.

Køge Kommune værdsætter mangfoldighed og ønsker at fremme ligestilling, og opfordrer alle kvalificerede kandidater uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Ejbovej, 4632 Bjæverskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153026

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet