Erfaren regnskabskonsulent med kendskab til moms (genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at understøtte en kommune med ambitioner inden for udvikling og rådgivning? Kan du lide at arbejde med økonomi og har interesse i at fordybe dig i de lidt svære opgaver, så kan vi tilbyde en fantastisk mulighed i dette job.

Økonomisk afdeling er den centrale økonomienhed i Køge Kommune og samarbejder meget med øvrige økonomifunktioner i kommunen, hvor rådgivning af økonomi og brugen af ERP-systemet er en af vores fornemmeste opgaver.

Regnskabsteamet er et velfungerende team, som supplerer hinanden godt fagligt og personligt. Der er en god energi i teamet, så du skal være åben og trives med et højt udviklings- og læringsmiljø.

I teamet brænder vi for faglig sparring og at løse opgaverne på den smarteste måde. Du skal derfor synes, at det er sjovt at arbejde med effektivisering af forretningsgange både i samarbejde med kollegaer og ved rådgivning til samarbejdspartner.

I regnskabsteamet lægges der vægt på udvikling og god rådgivning af vores kollegaer i organisationen. Gennem vores økonomisupport rådgiver vi dagligt vores brugere i brugen af OPUS og regnskabstekniske spørgsmål. Men også gennem vores driftsopgaver, arbejder vi tæt sammen med sagsbehandlere, projektledere mv., hvor en af vores vigtigste opgaver er at rådgive og kommunikere med samarbejdspartnere/kollegaer, som ikke har økonomi, som deres kerneopgave.

Køge Kommune er en udviklingskommune, hvilket vi især mærker gennem vores udviklingsprojekter og de til tider anderledes spørgsmål og problemstillinger, som vi bliver stillet over for. Vi har derfor brug for erfaring og interesse for at undersøge problemstillinger, som kan være komplekse.

Arbejdsopgaver

Som regnskabskonsulent får du en væsentlig og selvstændig rolle med ansvar for forskellige områder, som kræver at du kan samarbejde med kollegaer, men også kan arbejde selvstændigt.

Vi kan tilbyde en spændende stilling, hvor dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Håndtering af kreditnota

  • SKAT og IM moms

  • Afregning og afstemning af ATP og SKAT for kontanthjælp mv.

  • Afstemning af KY, KSD mv.

  • Support af brugere i OPUS

  • Bilagshåndtering og ledelsestilsyn

  • Diverse årsregnskabsopgaver

Hvem er du?

Du er uddannet inden for den kommunale sektor og gerne med flere års erfaring. Du brænder for udvikling, økonomi og faglig sparring herunder systemudvikling og optimering af forretningsgange.

Du er faglig stærk og har erfaring med det kommunale momsområde, hvor du kan lide at undersøge og formidle forskellige momsproblematikker.

Du brænder for at rådgive andre og sætter en ære i at oversætte og formidle faglige problemstillinger til nogen, som ikke er økonomer.

Det er en fordel hvis du

  • Elsker at nørde med afstemninger og gerne lidt mere komplekse afstemninger

  • Er struktureret og trives i en hektisk hverdag med både drift, udvikling og rådgivning

  • Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et teamsamarbejde

Kort om os

Økonomisk Afdeling består af tæt på 50 medarbejdere fordelt på fire teams. Du vil blive ansat i regnskabsteamet og bliver en del af en stærk gruppe på 16 medarbejdere. Dine kollegaer er en god blanding af unge og erfarne medarbejdere. Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads, der arbejder ambitiøst med kommunens samlede regnskab og udvikling. Hvor faglighed og drift er et grundelementet for udvikling og vækst.

Lige nu blæser vindene særdeles gunstigt over Køge bl.a. pga. den geografisk gode placering i forhold til København. Vi har fået adgang til stort set al den udvikling, vi kunne ønske os, herunder regionens nye universitetssygehus, ny jernbane til København, hele byudviklingen i Køge Kyst-projektet og den nye bydel i Køge Nord. ”Sjællands nye kraftcenter” er Køge blevet kaldt.

Samtidig står Køge som de fleste andre kommuner over for en virkelighed, der byder på færre penge tilat finansiere velfærd, større efterspørgsel på offentlige ydelser og færre hænder til at løse opgaverne. Derfor er der stor politisk opmærksomhed på automatisering og systemunderstøttelse, som redskab til at få mere ud af pengene.

Generelt

Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst, herunder principperne om Ny Løn.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtale den 28. august.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Torvet 1, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.koege.dk/om-koege-kommune/job-hos-os/ledige-stillinger?hr=show-job/154659&linkref=121092&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873378

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet