Faglig koordinator med fokus på beskæftigelsesområdet søges til engageret team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en faglig koordinator med stærk faglig profil, engagement og solid erfaring på Beskæftigelsesområdet.

Som faglig koordinator for Kontanthjælpsteamet vil du i tæt samarbejde med afdelingslederen have ansvaret for at sikre den høje faglige kvalitet samt skabe fremdrift og udvikling i opgaveløsningen. Det forudsætter, at du står på et solidt fundament i beskæftigelseslovgivningen og myndighedsopgaven, har styr på dine paragraffer og formår at omsætte lovgivning til praksis i den daglige opgaveløsning. Som menneske er det afgørende for os i teamet, at du evner at skabe tryghed og følgeskab i opgaveløsningen og derfor er det lige så vigtigt, at du besidder nogle gode formidlingsevner.

Vi har brug for dig, der ligesom os, sætter værdier som samarbejde, ordentlighed, respekt og åbenhed højt. Du vil få en meget central rolle i teamet og blandt mange opgaver bidrage til og være ansvarlig for; sparring med dine kolleger, sikre vidensdeling, implementere ny lovgivning og gøre det praksisforståeligt, facilitere, drifte og gennemføre projekter, gennemføre kvalitetskontrol, sikre de nødvendige arbejdsgange og vedligeholdelse af disse, og vigtigst af alt; bistå dine kolleger i opgaveløsningen og være tilgængelig for sparring både på gruppe- og individ niveau. Med så central en rolle er det derfor også vigtigt du befinder dig godt i funktionen mellem kolleger og ledere, kan bevare overblikket i pressede situationer, være løsningsorienteret og klar til at yde en ekstra indsats når det er nødvendigt.

Det vigtigste for os er, at du har modet til at favne rollen som faglig koordinator. Det er ikke afgørende, at du kommer med erfaring som faglig koordinator. Det er vigtigt, at du er den rette person med faglig tyngde og at du som menneske passer ind hos os i vores team.

Hvem er vi:

Du vil blive ansat i Team kontanthjælp – rehab og pension, og dine nye nære kollegaer er et mindre team på 11 dygtige og engagerede medarbejdere. Vores kerneopgave: at hjælpe borgere effektivt og hurtigt mod job står centralt i opgaveløsningen og det ledelsesmæssige fundament hviler på en tillidsbaseret tilgang til vores væren.

Vi tror på værdien i tværfagligt samarbejde med udgangspunkt i At hjælpe borgere effektivt og hurtigt mod job. Vi tror på, at alle mennesker har ressourcer og vi tror på, at borgerne med støtte fra os kan blive selvforsørgende og vi går gerne en ekstra mil for at komme i mål.

Som team er vi præget af højt fagligt engagement, anerkendende samarbejde og frihed med tilhørende ansvar i opgaveløsningen. Vi har et godt arbejdsmiljø som vi værner om og et godt socialt fællesskab, og lægger vægt på ordentlighed, hjælpsomhed og samarbejde. Vi mener, at det skal være meningsfuldt at gå på arbejde og bidrage til at skabe værdi for dem vi er her for.

Vores forventninger til dig:

  • Det er et krav, at du er uddannet socialrådgiver/socialformidler og har et indgående kendskab til Beskæftigelsesområdet
  • At du har solid praksis erfaring på kontanthjælpsområdet og myndighedsudøvelse
  • Du har styr på lovgivningen og lovgivningsprocesser
  • Du er klar på at føre afdelingen sikkert ind i fremtidens beskæftigelsesindsats i tæt samarbejde med afdelingsleder.
  • Have blik for værdien af samarbejde internt som eksternt
  • Du mestrer systematik og har blik for detaljen
  • Du kan procesfacilitere og implementere ny lovgivning og nye beskæftigelsesfaglige metoder
  • Hviler på et fundament af anerkendelse, evner at motivere, skabe de nødvendige forandringer og resultater i samarbejde med os
  • Gode kommunikative evner og være lyttende
  • At du kan varetage sagsbehandlingen af et mindre antal sager

Vi kan tilbyde dig:

  • En arbejdsplads med højt til loftet hvor vi godt tør være modige sammen
  • En arbejdsplads i løbende udvikling og forandring
  • Et rigtig godt arbejdsmiljø hvor vi vil hinanden og passer på hinanden
  • Ambitiøse kollegaer som har masser af plads til latter
  • Gode udviklingsmuligheder
  • Flekstid og gode muligheder for hjemmearbejde

Løn og ansættelse

Løn og ansættelsesvilkår aftales med den forhandlingsberettigede organisation og efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Stillingen er 37 timer ugentlig inkl. frokost og til besættelse pr. 1.november 2024.

Ansøgningsfrist:

Din ansøgning skal vi have modtaget senest fredag d. 13. september 2024.

Samtaler afholdes tirsdag d. 24. september.

Er du interesseret i yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gülsüm Taslicukur på tlf.: 2452-7969 eller pr. mail gta@koege.dk.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

Vi glæder os til at høre fra dig!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Ejbovej, 4632 Bjæverskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103057

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet