BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en ny afdelingsleder til Job- og Virksomhedsindsats i Køge Jobcenter, da vores nuværende afdelingsleder går på pension.
Hvem er vi?
I Job- og Virksomhedsindsats er det vores opgave at bygge bro mellem virksomheder og vores ledige jobsøgere, således at virksomhederne får de kandidater, der kan løse virksomhedens opgaver og de jobsøgende kommer i job, der matcher deres kompetencer.
Afdelingen består af 35 medarbejdere fordelt på to teams, der har eksisteret længe samt et helt nyoprettet team. De tre teams er:
- Rekruttering Køge Bugt, som er en fælles opsøgende virksomhedsindsats for Køge og Stevns Kommune.
- A-Dagpenge-teamet, som i tæt samarbejde med a-kasserne hjælper forsikrede ledige mod deres næste job.
- Virksomhedsindsatsteamet, som er et nydannet, tværgående team af personlige jobformidlere og virksomhedskonsulenter med fokus på match mellem virksomheder, der mangler arbejdskraft, og jobsøgere, der skal ind eller tilbage på arbejdsmarkedet efter f.eks. sygdom, eller med andre begrænsninger i arbejdsevnen.
Teamet samles, når den nye afdelingsleder er ansat.
I efteråret 2023 igangsætter vi en ny strategi for virksomhedsindsatsen, som viser retning for, hvordan vi kan arbejde virksomhedsrettet på tværs af alle jobcentrets målgrupper og afdelinger. Strategiens mål er, at virksomhederne får den arbejdskraft og de kompetencer, som de efterspørger, samtidig med at stadig flere borgere bliver en del af arbejdsfællesskabet.
Hvem er du?
Det er derfor afgørende, at du er motiveret af at lede forandringsprocesser, kan samle dine medarbejdere og sikre en tydelig retning, da vi går en spændende tid i møde med et nyetableret team i Job- og Virksomhedsindsatsen i Køge Kommune og store forandringer i beskæftigelsesindsatsen generelt.
Du behøver ikke at have stor erfaring med beskæftigelseslovgivning, men du skal være nysgerrig på området og have lyst til at tilrettelægge de bedst mulige indsatser for borgere, som peger mod job eller uddannelse.
Vi lægger vægt på, at du har stærke kompetencer indenfor strategiudvikling, kommunikation, implementering og resultatskabelse – og at du indgår konstruktivt i tværsektorielt samarbejde med dine lederkolleger og med virksomheder og eksterne partnere.
Dertil har du:
- omfattende viden og erfaring med virksomhedsdrift på ledelsesniveau, forstår virksomheders behov og måde at tænke og agere på, og er nysgerrig på forskellige virksomheders og branchers særkende, både i den private og offentlige sektor.
- erfaring med virksomhedsrettet, aktiv beskæftigelsesindsats for forskellige målgrupper og deres kendetegn og udfordringer, herunder gerne fokus på rekruttering og tilknytning til arbejdsmarked.
- ledelseserfaring og en motiverende og inkluderende ledelsesstil, der bringer dine teams i mål med deres resultater.
- erfaring med budgetansvar og en sikker økonomistyring.
- evnen til at give alle borgere og virksomheder en god oplevelse af service og hjælpsomhed.
- naturligt let ved at skabe positive relationer og god til at netværke aktivt med alle typer mennesker i mange sammenhænge.
Vi forventer, at du kan skabe resultater gennem strategisk styring, data, konkret implementering, medarbejderinddragelse og tværgående samarbejde.
Der vil naturligt være en meget stor tværgående kontaktflade i hele Arbejdsmarkedsområdet og på tværs af kommunen, men også med omverdenen, hvilket indebærer dialog og tydelig kommunikation.
Du skal have lyst til at indgå i en række netværk i både Køge og Stevns, med virksomheder, A-kasser og andre jobcentre samt med STAR (Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering). Du må derfor forvente, at noget af din arbejdstid vil ligge uden for normal kontortid, når netværksmøder kalder på det.
Hvad tilbyder vi?
Hos os får du mulighed for sammen med dine medarbejdere at sætte aftryk på, hvordan broen mellem virksomheder og ledige jobsøgere fremtidigt skal bygges.
6 afdelingsledere-kolleger og din chef glæder sig til samarbejdet om at videreudvikle og drifte strategien for virksomhedsindsatsen på tværs af Arbejdsmarkedsafdelingen og i samarbejdet med både lokale og regionale virksomheder og samarbejdspartnere.
Stillingen er en afdelingslederstilling på fuld tid, hvilket vil sige at Løn og ansættelsesvilkår aftales med den forhandlingsberettigede organisation og efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer og kompetencer. Stillingen er med gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen inkl. Frokost.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Arbejdsmarked- og Borgerservicechef, Fie Illum Jessen på telefon 2931 7680 eller E-mail: fie.illum.jessen@koege.dk.
Send os din ansøgning
Vi glæder os til at læse din motiverede ansøgning. Hav gerne fokus på, hvordan du vil samle nye og gamle teams og sikre samarbejdet på tværs af arbejdsmarkedsområdet, samt hvordan en tværgående virksomhedsstrategi kan udvikles, forankres og implementeres, så den gør en forskel for borgere og virksomheder.
Ansøgningsfrist er den 16.8.2023 kl. 16:00. Samtaler forventes afholdt mandag og torsdag i uge 34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet 1, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.koege.dk/om-koege-kommune/job-hos-os/ledige-stillinger?hr=show-job/156158&linkref=123075&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877780