Jurister med fokus på forvaltnings-, EU- og toldret til fagligt sekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer? Brænder du for juridisk rådgivning, og kan du omsætte paragraffer til virkelighed ude på grænsestregen? Så er det måske dig, vi søger.

Understøt en effektiv og målrettet toldkontrol
Kontoret Kontrolprocesser har det overordnede ansvar for at understøtte en effektiv og målrettet toldkontrol i Danmark. Vi sikrer, at Toldstyrelsen overholder den gældende lovgivning på kontrolområdet og implementerer ny lovgivning korrekt. Det gør vi bl.a. ved fagligt at understøtte toldernes grænsekontrol i både konkrete sager og mere generelle spørgsmål. Derudover besvarer vi henvendelser fra andre myndigheder, og vi leverer kontrolfaglige oplæg til Toldstyrelsens direktion og Skatteministeriets departement. Vi deltager også i nationalt og internationalt samarbejde om toldfaglige og toldretlige opgaver, fx i EU-Kommissionen.

I kontorets juristteam er vores primære opgave at levere juridisk sparring til ledere og kolleger rundtomkring i landet, både i konkrete toldkontrolsager og mere generelt.

Vi beskæftiger os med alt fra handelssanktioner og anvendelse af droner til kontrolfaciliteter og kontrolbeføjelser i forbindelse med toldkontrol. Vi dækker også de klassiske juridiske discipliner som aktindsigt, samarbejdsaftaler, videregivelse af oplysninger, høringer og journalisering.

Du vil få ansvar for dine egne opgaver, som løses i tæt samarbejde med dine kolleger i kontoret og resten af Toldstyrelsen. Vi har en stor kontaktflade til medarbejdere og ledere i hele Toldstyrelsen, men også i andre styrelser i Skatteforvaltningen og hos andre offentlige myndigheder. Du får rig mulighed for at komme væk fra skrivebordet og hilse på kolleger i hele landet.

Da Toldstyrelsen har lokationer i hele Danmark og deltager i internationale møder, bl.a. i EU-Kommissionen, vil der være rejseaktivitet, som kan tilpasses alt efter interesse og erfaring.

Nysgerrig med overblik og fokus på samarbejde
Du har en relevant videregående uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Du har erfaring med juridisk arbejde, gerne fra den offentlige forvaltning eller fra et advokatkontor.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til toldområdet eller Skatteforvaltningens opgaver, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst til at lære og sætte dig ind i nye opgaver og arbejdsområder og er klar på en omskiftelig hverdag med en stejl læringskurve.

Det er vigtigt, at du er motiveret for at uddanne dig på vores interne Toldakademi. Vi sørger for, at du får den nødvendige oplæring. Undervisningen foregår dels på fysiske kurser på vores Toldakademi dels som e-læring. Du deltager også i sidemandsoplæring i din egen enhed, hvor refleksion over teori og praksis er en del af din uddannelse.

Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I Kontrolprocesser arbejder vi sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og spiller hinanden gode. I vores kontor får du erfarne kollegaer, som er både generalister og specialister inden for deres felt. Vi interesserer os for hinanden, og der er en livlig aktivitet i kontoret, når vi er samlet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale senest søndag den 12. november 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Niels Vejlby Hansen på telefon 72 37 73 14 på hverdage kl. 13-16 eller teamkoordinator Rikke Bastian Riberholdt på telefon 72 37 90 53 på hverdage kl. 10-15.

Vi forventer at holde samtaler onsdag den 15. november 2023. Der kan indgå en anden samtalerunde, en personlighedsanalyse og en logisk analyse i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted kan være Carlsensvej 8, 4600 Køge eller Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Køge, Carlsensvej, Carlsensvej, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931332

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet