BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for projektledelse og procesoptimering og har lyst til at tage ansvar for kommunens arbejde med procesautomatisering via softwarerobotter er denne stilling måske noget for dig.
Stillingen rummer både IT projektlederopgaver, RPA procesafdækning samt forretningskonsulentopgaver.
Som IT projektleder vil du få ansvar for små og store implementeringsprojekter som typisk indbefatter udfærdigelse af projektgrundlag, anskaffelse/leverandørstyring, implementering og opfølgning samt overdragelse.
I rollen som RPA (robot proces automation) procesansvarlig vil du styre vores arbejde med RPA udvikling. Det primære arbejde består i at opsøge, afdække og beskrive processer med automatiseringspotentiale og efterfølgende overdrage processen til udvikler. Du vil følge op på kørende processer og hjælpe til, hvis eksisterende automatiseringer fejler.
Som forretningskonsulent vil du blive et vigtigt bindeled mellem en af vores Forvaltninger og IT- og Digitalisering i forhold til digitalisering og IT forandringer. Du vil bl.a. følge op på forvaltningens digitaliseringsinitiativer, vejlede om digital udvikling og indfange nye udviklingsideer.
Du vil få et tæt samarbejde med både fagområderne i Køge kommune og med IT- og Digitaliseringsafdelingens øvrige personale. Arbejdsopgaverne og projekterne i teamet er mangeartede og varierende i indhold og størrelse. IT projektlederne administrerer normalt flere projekter samtidigt.
Projektstyringen bygger på simple PRINCE2 principper og Køge kommunens egen projektmodel. Projektstyring skal opfattes bredt, og det forventes, at du kan udarbejde business case, projektgrundlag, tids- og aktivitetsplaner, testplaner samt gennemføre overdragelse og projektevaluering. Du skal have sans for løbende opfølgning, rapportering og kommunikation med interessenter. Da mange opgaver implementeres af vores underleverandører, er leverandørstyring, kontrakthåndtering og koordinering et væsentligt element i opgaveporteføljen og en disciplin, du forventes at mestre. Større projekter vil være underlagt en styregruppe, og det vil derfor være en fordel om du har erfaring med denne formelle arbejdsform.
Mange nye løsninger bygger på den fælleskommunale infrastruktur. Det kan være en fordel med indsigt heri.
Hvem er vi?Du bliver en del af teamet Projekt & Strategi, under IT og Digitalisering, hvor vi arbejder med digitalisering, teknisk og organisatorisk projektstyring, robotudvikling m.m. Vi er 8 medarbejdere. Vi har en åben og imødekommende kultur. Teamet er præget af godt kollegaskab, hvor vi bruger og hjælper hinanden i teamet. Vi prioriterer også at lave noget socialt sammen en gang imellem.
Hvem er du?- Du er god til projektstyring og opfølgning
- Du er udadvendt og god til at skabe tillid og relationer
- Du har erfaring med procesafdækning og beskrivelse af processer/flows
- Du holder overblik, samtidig med at du kan gå i detaljen, når det er nødvendigt
- Du er struktureret og planlæggende i din opgaveløsning
- Du er analytisk og systematisk i din tilgang til opgaverne og fejlsøgning
- Du er løsningsorienteret og fokuseret på slutbrugereffekten, forretningsværdien
- Du kan arbejde både selvstændigt og i tæt samarbejde med mennesker på alle niveauer og forskellige fagområder
- Du har fokus på dokumentation, samt vejledning og rådgivning af slutbrugerne.
- Du kan kommunikere meningsfyldt og pædagogisk med Køge Kommunes medarbejdere og ledere, hvor du skal kunne formidle tung teknisk viden til ikke-teknikere. Alt kommunikation foregår på dansk, og kræver du har en god skriftlig og mundtlig fremstillingsevne.
- Du har økonomisk sans
Vi tilbyder en fleksibel hverdag med stor selvstændighed og ansvar. Vi sidder i storrumskontor med nem adgang til kolleger og leder. Der er mulighed for at arbejde hjemmefra ind imellem. Som nyansat kommer du igennem et introprogram med viden om vores organisation og dine nærmeste kolleger. Projektlederne i teamet forventes at have gennemført Prince2 foundation og en ITIL foundation. Har du ikke disse kurser, vil du blive tilbudt dem inden for det første års tid.
Der kan over tid også blive mulighed for deltagelse i projekter i regi af Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT). DIGIT er en forening af 11 sjællandske kommuner, hvor vi anskaffer og implementere fælles løsninger og processer.
Lønniveauet ligger mellem 35.000 og 45.000 kr afhængig af uddannelse-, kompetence- og erfaringsniveau.
Ansøgning og kontaktVi modtager kun ansøgninger online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet 1, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.koege.dk/om-koege-kommune/job-hos-os/ledige-stillinger?hr=show-job/161530&linkref=132762&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5901422