BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for forvaltningsret, ordentlighed og trives du med sagsbehandling? Så er du måske vores nye kollega.
Vi tilbyder
- Et juridisk udfordrende job
- En blandet opgaveportefølje med både konkret sagsbehandling og rådgivning
- Ansvar for egne sager
- Mulighed for videreudvikling og efteruddannelse
Om jurateamet
Jurateamet er sekretariat for Huslejenævnet og Beboerklagenævnet, bevillingsmyndighed, og vi leverer rådgivning til alle fagforvaltninger samt vores direktion. Den juridiske rådgivning af fagforvaltningerne har vi fordelt imellem os med mulighed for sparring og opgavedeling efter behov. Derudover har vi den koordinerende rolle i støttet byggeri, valgansvaret, ansvar for besvarelse af indsigtsanmodninger, kommunens whistleblowerordning samt den koordinerende rolle i aktindsigtssager.
Vi har fokus på faglighed, læring, drift og resultatskabelse samtidigt med, at vi prioriterer et godt arbejdsmiljø. Hos os er det rart at gå på arbejde. Vi er en familievenlig arbejdsplads med mulighed for at tilrettelægge arbejdet fleksibelt.
Din hverdag hos os
Du bliver en del af Køge Kommunes jurateam, der består af 7 jurister. Teamet er centralt placeret, hvor du er tæt på både den politiske og administrative ledelse.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Varetagelse af sekretariatsbetjening af Huslejenævnet og Beboerklagenævnet
- Alkoholbevillinger
- Rådgivning om GDPR i samarbejde med kommunens informationssikkerhedsteam
- Besvarelse af indsigtsanmodninger
- Ad-hoc-rådgivning
Alle medarbejdere i teamet rådgiver herudover inden for generel forvaltnings- og offentligret. Det kan både være i form af spontane spørgsmål, men også undervisning ude i de forskellige afdelinger.
Du får også mulighed for at deltage i arbejdet med afholdelse af valg. En spændende opgave, der giver et unikt indblik i den grundlæggende, demokratiske proces.
Herudover vil du skulle ajourføre dig med ny viden inden for relaterede fagområder som f.eks. styrelsesloven.
Hvem er du
Du har en naturlig og åben tilgang til andre mennesker, ligesom en god omgangstone og højt humør er vigtigt for dig.
Du er en dygtig cand.jur eller cand.merc.jur. Sekretariatsbetjeningen er en af de større, faste opgaver, og det er derfor vigtigt, at du trives med struktur, deadlines og selvstændig sagsbehandling.
Du er god til at formulere dig på skrift, da en stor del af vores arbejde er skriftlig. Du arbejder selvstændigt og tager ansvar for at få sagerne i mål. Du er grundig og kan lide at dykke ned i svære, juridiske problemstillinger, hvor svaret ikke altid ligger lige for.
Vi forventer ikke, at du er ekspert på alle områderne, men vi ønsker os en kollega, der er nysgerrig, initiativrig, systematisk og opsøgende. Vi forventer, at du er indstillet på at sætte dig ind i nye områder, så vi sammen i teamet kan dække den brede vifte af juridiske opgaver, som vi understøtter organisationen med. Vi ser gerne, at du udviser "kan og vil"- tilgang, når opgaver skal løses.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i den offentlige sektor, har kendskab til lejeret og databeskyttelsesreglerne. Det er dog ikke en betingelse, hvorfor nyuddannede også kan komme i betragtning til stillingen. Det vigtigste er, at vi finder den helt rette kollega.
Om ansættelsen
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid, men der vil være mulighed for at aftale nedsat tid i forbindelse med ansættelsen, hvis det ønskes.
Din ansøgning
Send din ansøgning ved CV, kopi af uddannelsesbevis og eventuelle udtalelser online via kommunens rekrutteringssystem. Klik på "Søg stillingen".
Ansøgningsfristen er torsdag den 11. september 2023, kl. 23.59.
Første samtalerunde afholdes tirsdag den 19. september 2023. Eventuel anden samtale afholdes fredag den 22. september 2023.
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.
Mere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefjurist Emilie Poser på tlf. 21 35 90 46 eller mail, emilie.poser@koege.dk
Du kan også læse mere om Køge Kommune på http://www.koege.dk/
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6cf9fb80)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=6cf9fb80&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894005