Netværksspecialist

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for netværk og vil du være en del af et stærkt team som understøtter forretningen med en velfungerende infrastruktur og holder os på forkant med de nyeste sikkerhedsløsninger, så vil vi rigtig gerne høre fra dig.

Sammen med dine kolleger i IT-drift og netværksgruppen, hjælper du til med, at den daglige drift af netværket resulterer i en velfungerende og fleksibel infrastruktur, som understøtter forretningens behov nu og i fremtiden. Det betyder at du kommer til at arbejde med både drift og udvikling, og opgaver som varierer i størrelse og kompleksitet, ligesom du kommer til at indgå i både infrastruktur- og forretningsprojekter.

Netværksgruppen har ansvaret for netværket i hele Kommunen og arbejder med en bred vifte af opgaver bl.a. incidents/changes/problems, cybersecurity, indkøb og installation, licens håndtering og serviceaftaler mm. Mange opgaver løses af vores eksterne leverandører, derfor er leverandørstyring og koordinering et væsentligt element i opgaveløsningen.

Netværksgruppen har ansvaret for design, udvikling og drift af netværket i hele Kommunen, og arbejder med en bred vifte af opgaver bl.a. incidents/changes/problems, sikkerhedsløsninger, indkøb og installation, licens håndtering og serviceaftaler mm. Mange opgaver løses af vores eksterne leverandører, derfor er leverandørstyring og koordinering et væsentligt element i opgaveløsningen.

Hvem er vi

Vi er 11 kolleger i Drift som tilsammen udgør Netværksgruppen, Servergruppen og Desktopgruppen. Sammen med Projekt og Support er vi en del af IT & Digitaliseringsafdelingen. Vi er meget forskellige, men komplementerer hinanden på en god måde. Vi har godt humør og nyder hinandens selskab, når der er anledning til det.

Faglige kompetencer

Du har enten erfaring på disse områder eller du er interesseret i at tilegne dig disse kompetencer:

  • Du har en uddannelse som datatekniker med infrastrukturspeciale - eller tilsvarende erfaring
  • Du har erfaring med drift, vedligehold og udvikling af netværk og infrastruktur
  • Du har erfaring med implementering, administration, opgraderinger og fejlfinding i netværket, herunder trådløse adgangspunkter, routere, switche, firewalls m.v.
  • Du har erfaring med at yde service og rådgivning til kolleger og andre teams
  • Du har erfaring med administration, indkøb og fakturering, lagerstyring o.l.
  • Du er vant til at arbejde sagsorienteret i et sagssystem, vi bruger Topdesk
  • Du agerer professionelt og er god til både at udføre opgaver selvstændigt eller samarbejde med andre i og udenfor afdelingen
  • Kørekort til personbil

Vi klæder dig naturligvis på til ovenstående opgaver, og du vil få den nødvendige introduktion og oplæring til vores fagområde og kerneopgaver. Da vi er en stor og kompleks it-organisation, vil du få praktisk viden og erfaring i et komplekst og avanceret miljø.

Hvem er du

  • Du er interesseret i at servicere og tager ansvar for at fuldføre opgaverne
  • Da formidling og rådgivning er et vigtigt element og organisationen alene taler dansk, er det vigtigt at du har gode dansksprogede formuleringsevner verbalt og skriftligt
  • Du er let omgængelig og kan (lide at) have mange bolde i gang
  • Du er konstruktiv og professionel, også når det går stærkt og det brænder på
  • Du tager initiativ til at forventningsafstemme retning og opgaver med interessenter og din leder
  • Du kan prioritere og planlægge din tid, arbejder struktureret og du holder dine aftaler
  • Du er fleksibel i forhold til opgaveporteføljen som kan ændre sig over tid

Hvad tilbyder vi

Du får en fleksibel hverdag med ansvar og godt kollegaskab, og hvor der er mulighed for at gøre en forskel. Vi sidder i åbent kontorlandskab, så det er nemt at dele viden og hjælpe hinanden. Teams anvendes til videomøder, og er blevet en fast del af vores værktøjskasse sammen med resten af Office365 pakken. Der er mulighed for at arbejde hjemmefra efter behov.

Vi arbejder tværfagligt med IT-Support, projektlederne og forvaltningernes IT koordinatorer og medarbejdere bredt i Køge Kommune. Vi arbejder efter ITIL og Prince II principper. Du forventes at gennemføre kurset ITIL Foundation med certificering hvis du ikke har dette i forvejen. Arbejdstiden er 37 timer inkl. frokosttid, vi har frugtordning og god pensionsordning. Lønnen følger overenskomsterne for offentligt ansatte

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 16. juni 2023, vi forventer at holde samtaler løbende så ansættelse kan ske snarest muligt. Du sender din ansøgning på www.koege.dk ved at klikke ”Søg stillingen” og vedhæfte din ansøgning og cv. Kun ansøgning på dansk kan komme i betragtning.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte driftschef Ricki Sørensen på tlf. 30545027.

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Torvet 1, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.koege.dk/om-koege-kommune/job-hos-os/ledige-stillinger?hr=show-job/149203&linkref=109309&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838660

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet