BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en økonomikonsulent, som kan bidrage til udviklingen af økonomistyringen på det tekniske område
Køge er en kommune i vækst, hvilket også betyder byudvikling og udvikling på alle vores tekniske områder. Det stiller store krav til vores økonomistyring, som vi hele tiden arbejder på at forbedre for at kunne understøtte de faglige ledere og skabe det overblik som er nødvendig i en vækst kommune. Vi har derfor brug for ressourcer til at sikre fremdrift udarbejde kvalificerede analyser og generelt arbejde med god økonomistyring.
Stillingen skal varetage den generelle budgetopfølgning og budgetlægning af de administrative konti under vores tekniske forvaltning og vores klima og plan opgaver. Vi skal arbejde på vores honorarmodel som skal gentænkes og videreudvikles, og en fortsat fokus på vores administration og hvordan vi klogest bruger vores penge. Andre opgaver fra det tekniske område vil også indgå i stillingen efter kompetencer og interesser. Det tekniske område har stort fokus og prioritering i Køge kommune og vi har et ønske om at være bidragende til at udvikle området.
Som økonomikonsulent skal du kunne rådgive, forklare og sparre med medarbejdere såvel som chefer på hele området. Det forventes, at du er i stand til at opbygge og vedligeholde relationer, samt at du har interesse for både økonomi og lovgivning.
Opgaverne i stillingerne vil primært bestå i:
- Månedlig budgetopfølgning på egne områder til fagchefer og direktør
- Budgetlægning på egne områder
- Ledelsesinformation til fagchefer og direktionen
- Regnskabsforklaringer i forbindelse med årsregnskab
- Samarbejde og sparring med afdelingens øvrige konsulenter
- Ad hoc-analyser til økonomidirektøren og direktionen
Der vil også være mulighed for at indgå i teamets øvrige opgaver på velfærdsområdet og den generelle budgetlægning ud fra kompetencer og interesser.
Hvem er vi?
Stillingen er forankret centralt i Økonomisk Afdeling, som består af 50 medarbejdere fordelt på fire teams: Budget, Regnskab, Opkrævning, Indkøb & Udbud.
Stillingen er i Budgetteamet, hvor du får 15 dygtige og engagerede kollegaer, som ser frem til at få en ny kollega. Teamet står både for kommunens generelle budgetlægning og for den konkrete styring på velfærdsområdet, som omfatter ældreområdet, arbejdsmarkedsområdet og det specialiserede socialområde og det tekniske område.
Teamet lægger vægt på faglighed og høj kvalitet i service til organisationen. og fleksibilitet i arbejdsopgaver og teamgrænser. Der er en uformel omgangstone og højt til loftet, så gode idéer og selvstændige initiativer hilses velkommen.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en samfundsvidenskabelig baggrund. Du er analytisk stærkt funderet, med gode relationelle kompetencer. Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring, men dine faglige kompetencer og din personlighed vægter højere for os.
Løn- og ansættelsesvilkår
Det er en fast stilling med fleksibel arbejdstid på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mulighed for kvalifikationstillæg.
Ansøgning og kontakt
Ansøgningsfrist 17 januar 23:59
Samtalerne vil blive afholdt d. 23 januar
Det forventes at stillingen er med tiltrædelse den 1.marts
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Køge Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5966609