Teamleder til myndighedsområdet i ældreplejen i Køge Kommune

dato

Har du stærke ledelseskompetencer og erfaring med myndighedsområdet? Og har du lyst til at lede dygtige sagsbehandlere og skabe kvalitet i opgaveløsningen på ældreområdet?

Så er du måske vores nye teamleder for Myndighed, Ældre og Hjælpemidler.
Mød et par kommende kolleger i filmen herunder, og bliv klogere på, hvem vi er:

Om jobbet

Som teamleder får du ansvaret for et fagligt stærkt hold på 34 sagsbehandlere med sundhedsfaglig eller administrativ uddannelsesbaggrund, en jurist og tre faglige koordinatorer – du vil have den direkte personaleledelse for dem alle.
Vi er inddelt i tre mindre teams, der arbejder med hhv. administrativ sagsbehandling, visitation og hjælpemidler.

Du bliver en central del af ledelsesteamet og får en nøglerolle i at sikre kvalitet, udvikling og trivsel – samtidig med at du holder styr på budget og processer.

Dine opgaver spænder bredt:

  • Daglig ledelse og faglig sparring med fokus på borgersager, drift og arbejdsgange.
  • Kvalitetssikring og kontraktstyring af opgaver fra kommunale og private leverandører.
  • Implementering af reformer og udviklingstiltag – du sikrer fremdrift og struktur.
  • Tværgående samarbejde og helhedsindsatser på tværs af forvaltninger og driftsområder – herunder medvirke til, at ældreloven og visitationen bliver godt integreret i de selvstyrende teams i syge- og hjemmeplejen.
  • Bidrage til forandringsprocesser med fokus på kvalitet, borgerinddragelse og fællesskab.
Om os

Vi arbejder for at skabe kvalitet og sammenhæng for borgerne – og vi gør det i et stærkt fagligt fællesskab. Du bliver en del af et team med høj trivsel, lavt sygefravær og stor faglig stolthed. Vi tror på samarbejde, udvikling og ordentlighed – og vi har plads til både ambitioner og et godt grin i hverdagen.
Vi er i gang med flere spændende udviklingstiltag, og du får mulighed for at præge retningen og skabe værdi for både borgere og kolleger.

I vores team tilrettelægger alle i høj grad selv deres arbejde og der er skabt et miljø, hvor vi stræber efter at skabe synergier på tværs.

Vi har kontor på Rådhuset i Køge - lige ved siden af hyggelige Køge Torv. Så i december møder du hver morgen ind til rådhusarkadens fine juleudsmykning, og om sommeren kan du nyde stemningen fra en bymidte, der summer af liv og torvedage.

Vi tilbyder
  • En arbejdsplads i udvikling, hvor vi tænker nyt og involverer bredt.
  • Et fagligt stærkt miljø med højt til loftet og plads til sparring.
  • Et tæt ledelsesteam med fokus på fælles retning og månedlige lederdage.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
Hvem er du

Vi leder efter en visionær og værdibaseret teamleder med en sundhedsfaglig uddannelse og ledelseserfaring fra offentlig forvaltning.

Derudover skal du have:

  • Solid erfaring med myndighedsområdet og personaleledelse.
  • Stærk indsigt i serviceloven, sundhedsloven og ældreloven og kan omsætte regler til praksis.
  • Relations- og proceskompetencer – du skaber følgeskab gennem tillid, tydelighed og dialog.
  • En udviklingsorienteret ledelsesstil med fokus på ansvarlighed, ordentlighed og respekt: Du skal kunne motivere og skabe gejst i dit team, samtidig med, at du sætter tydelige rammer og formår at trække af på beslutninger.
Ansøgning og vilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist er torsdag den 8. januar 2026. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online: Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Vi forventer at holde 1. samtaler den 14/1, og 2. samtaler den 16/1 på Køge Rådhus. Der vil blive afviklet en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. Testen vil foregå virtuelt.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2026.

Du vil få tjenestested på Køge Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge.

Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af helhedspleje Karina Falk Bernth på mobil 40117653, mail karina.bernth@koege.dk.

I Køge Kommune bliver du en del af en organisation med dedikerede medarbejdere, der hver dag forenes i et fælles mål om at skabe værdi for borgerne. I kommunen ser vi mangfoldighed som en ressource, og ønsker at fremme ligestillingen. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen – uanset køn, etnisk oprindelse, religion, alder eller eventuel funktionsnedsættelse.

Så bliv en del af holdet! Vi tilbyder dig et forskelligartet arbejdsmiljø og en lang række forskellige personalegoder, såsom sociale aktiviteter og adgang til vores feriehuse.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Køge Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Køge Kommune, Torvet, 4600 Køge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/2937bd8a-2694-45e8-98ca-b8f1a3381fa2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet