Helt nyt dagligvarekoncept kommer til Køge

Profilbillede

Fra fredag den 7. maj kan Køge bryste sig af lidt af en verdensnyhed, når en banebrydende, højteknologisk BilkaToGo PickUp-station åbner i byen. Fremover kan kunder få alle deres dagligvarer fra Bilka udleveret af en robot i Den Hvide By på Galoche Alle 7 efter at have bestilt dem online. Borgere i Køge og omegn er blandt de allerførste kunder til at få glæde af den helt nye måde at handle dagligvarer på online.

En hurtig net-bestilling og så en tur forbi en BilkaToGo PickUp-station.

Nu bliver det endnu nemmere og hurtigere at handle i Bilka. Især hvis du bor i eller nær Køge. For på fredag præsenterer Bilka sin bare anden fuldautomatiske BilkaToGo PickUp-station, hvor du som kunde kan få udleveret alle dine dagligvarer af en robot efter at have bestilt dem online på BilkaToGo.dk eller på ToGo app’en. Og den BilkaToGo PickUp-station kommer til at ligge i Den Hvide By på Galoche Alle 7 i Køge. Bilka er blandt de første i verden til at introducere metoden, så det er lidt af en verdensnyhed, der kommer til Køge.

I forvejen findes BilkaToGo ved alle landets 18 Bilka-varehuse, hvor kunderne bestiller varer på nettet og efterfølgende henter dem i drive-in området på parkeringspladsen. Her kan man blive siddende i bilen, hvorpå en Bilka-medarbejder sætter varerne i bagagerummet. Men med BilkaToGo PickUp kan man nu svinge forbi PickUp-lokationen i Køge og få en tilsvarende nem og enkel indkøbsoplevelse.

”Det er rigtig stort, at vi nu kan løfte sløret for, hvor vores næste BilkaToGo PickUp-station kommer til at stå. Og det er dejligt, at vi nu kan komme tættere på kunderne i og omkring Køge, så endnu flere kan få muligheden for at bruge BilkaToGo. Nu kan de hente varerne tættere på deres bopæl, og de kan hente dem, lige præcis når det passer dem i løbet af dagen. Tid vil ikke længere være en barriere, så vi håber og tror, at mange vil få glæde af det,” siger Mette Lauritzen Loven, der er ansvarlig for BilkaToGo.

En automatisk købsoplevelse
Med BilkaToGo PickUp er hele købsoplevelsen automatisk. Varerne bestilles direkte på BilkaToGos hjemmeside og afhentes i de ubemandede, afkølede BilkaToGo PickUp-lokationer ved at indtaste et købsnummer. Ordren hentes af en robot, udleveres i papkasse eller pose, og er lige til at putte i bagagerummet.

”Danskerne har virkelig taget BilkaToGo til sig gennem det sidste år. Og BilkaToGo Pickup gør det endnu nemmere for danskerne at købe deres dagligvarer online og hente dem, når de alligevel er på vej hjem fra arbejde, fodboldtræning, vuggestuen eller noget helt fjerde. Vi er overbeviste om, at vores store sortiment og den stærke brugeroplevelse, som vi kan tilbyde med vores ret banebrydende løsning, kan være et godt alternativ for rigtig mange familier,” siger Mette Lauritzen Loven.

BilkaToGo PickUp-lokationen i Den Hvide By på Galoche Alle 7 i Køge åbner den 7. maj og er den anden af sin slags. Den første er placeret i Fredericia, og yderligere fire lokationer vil åbne i de kommende måneder på placeringer, som løbende vil blive offentliggjort. Det er Bilka Ishøj, der leverer varerne til BilkaToGo PickUp-stationen i Køge, og ambitionen er, at der skal sættes 10 BilkaToGo PickUp-stationer op om året de kommende år.

Kilde: Bilka